Mennyibe kerül egy WordPress weboldal és mennyit keres egy magyar WordPress fejlesztő?

Monitor amin WordPress logó látszódik, háttérben papír pénz

Mennyibe kerül átlagosan egy bemutatkozó WordPress weboldal? Mennyit lehet keresni Magyarországon WordPress fejlesztő szakmával?

Hangzanak el ezek a kérdések valamilyen formában legalább egyszer egy héten, különböző csoportokban. A WordPress, ahogy fejlődik, egyre könnyebbé válik a használata (drag-and-drop oldalépítők), emiatt egyre alacsonyabb a belépőküszöb, és egyre többen érdeklődnek, hogy vajon mennyit lehet keresni vele, mint kezdő, vagy akár a tapasztaltabb szinteken.

Talán az indulás a legnehezebb ebben a szakmában, ami kicsit olyan mint hajdanán a kőműves, festő vagy burkoló szakma, amikben viszonylag sok a párhuzam, mint például:

  • többnyire magányos szakma, de körbe kell magad venni a teljesség érdekében más szakértőkkel is (grafikus, marketinges, seo szakértő, stb)
  • leginkább ajánlásból lesz munkád, tehát jó referenciát kell kiépíteni
  • nagyon nehéz olyan céget találni, ahol teljes állásban csak WordPress fejlesztéssel foglalkozhatsz (általában kell értened az érintőleges szakmákhoz is valamilyen szinten)

szóval elmondható, hogy a WordPress fejlesztés a “digitális építőipar” egyik eleme. A fentiekből jön a kérdés, hogy ha még kezdő vagy és nincs referenciád, akkor hogyan lesz megrendelésed, és ha lesz akkor milyen áron lehet elkezdeni és még rengeteg olyan változó van ami befolyásolja az indulást.

Ahhoz, hogy jobban megértsük a szakmát, 2024. augusztusában közzétettem egy kérdőívet, ahol WordPress fejlesztőket kérdeztem áraikról, ügyfeleikről és olyan dolgokról, amikre egy laikus vagy kezdő kíváncsi lehet. A kérdések a többséghez szóltak és nem a szélsőségekhez, tehát nem a kezdőknek és nem is a programozóknak, hanem a Magyarországon leggyakoribb típusú WordPress fejlesztőknek.

A felmérést kitöltők

A felmérést 635 alkalommal tekintették meg, 153 kitöltés született, 2024.08.06. és 2024.08.15. közötti időben volt elérhető népszerű WordPress Facebook csoportokban. Ha tippelnem kéne, akkor Magyarországon olyan 2000-3000 körül lehet azok száma, akik valamilyen formában csináltak már fizetés ellenében WordPress weboldalt. Így ennek tudatában egy kis szeletből lehet következtetéseket levonni. Nem feltétlen egyenesen arányos a szakmában eltöltött idő a tudással, de egy feladatsort, valószínűleg kevesebben töltöttek volna ki egy felmérés céljából, így kénytelen voltam a szakmában eltöltött éveket alapul venni. Így kezdjük is az első grafikonnal:

A felmérőt kitöltők tapasztalat szerint

Fontos szempont, hogy ha ezzel szeretnél foglalkozni, akkor milyen munkaköri státuszban lehet ezt művelni. Az felmérés eredményei alapján, jól látható, hogy a WordPress fejlesztés Magyarországon elsősorban a szabadúszók és egyéni vállalkozók körében népszerű, ami arra utal, hogy sokan a függetlenséget és a rugalmasságot részesítik előnyben ezen a területen.

A felmérőt kitöltők munkaköri státusz szerint

A WordPress fejlesztők többsége, önképzéssel, különféle online tutorialok segítségével sajátítja el és fejleszti tudását, ami jól mutatja a területhez szükséges folyamatos tanulás és az önálló fejlődési hajlam. Amennyiben téged is érdekel a WordPress fejlesztés, úgy érdemes az alapokkal kezdeni, amiről már készítettem egy ingyenes online tanfolyamot.

Honnan szerezték a kitöltők a WordPress tudásukat
WordPress alapozó tanfolyam

Magyarország online megjelenésének kb 40%-át WordPress weboldalak látják el. Ha téged is érdekel a WordPress, tanuld meg tőlem az alapokat egy ingyenes online tanfolyamon.

Mint a legtöbb számítógéppel kivitelezhető szakmát, ezt is a legtöbben otthonról végzik, ami 2024-ben már nem meglepő.

Honnan történik a munkavégzés

WordPress-es ügyfelekről

Ha weboldalt kell készíteni, akkor jó tisztában lenni, hogy kiknek van rá igénye többnyire. A WordPress fejlesztők leggyakrabban kis- és középvállalkozások (KKV) számára készítenek weboldalakat, ami jól mutatja ennek a szektornak a jelentőségét a hazai piacon. Ezt követően jönnek a magánszemélyek, ami részben annak tudható be, hogy vállalkozás indítás előtt is már lehet igény a weboldal elkészítésére. Harmadik helyen az egyesületek és civil szervezetek vannak, nem elhanyagolható számmal. Meglepő módon az ügynökségek nincsenek annyira nagy számban, pedig többszöri megbízás miatt az ügynökségek, jó célpont lehet egy fejlesztőnek. Utolsók közt pedig maradtak a Startup-ok, állami és önkormányzati megbízások és legutolsó helyen a nagyvállalatok.

Az ügyfelek iparágak szerint

A felmérés következő pontjában az ügyfelek lokációjának arányát vizsgáltam. Az derült ki, hogy döntő többségében Magyarországon vannak, de pár alkalommal azért beesik egy-egy külföldi megrendelés. Azok akik nagyobb arányban dolgoznak külföldre, elenyészően vannak.

Az ügyfelek lokáció szerint

Ha már elindultál a WordPress fejlesztői úton, akkor biztos felmerült már a kérdés, hogy honnan legyen ügyfeled. Marketingesek állítólag mind tudják a receptet, ennek ellenére mégis ajánlásból érkezik a legtöbb ügyfél, vagyis a referencia és jó ügyfélkör kiépítése elengedhetetlen. A Tiktok pedig annak ellenére, hogy hatalmas potenciált hordoz magában elérések terén, kevesen használják ki.

Honnan jönnek az ügyfelek

Ha már nyert ügyed van és sikerült megbízást szerezni, gyakran előfordul, hogy WordPress fejlesztésen felül más szolgáltatást is igénybe szeretne venni a megrendelő. A kitöltők 85%-ától szoktak kérni egyéb szolgáltatásokat is. Így érdemes lehet fejleszteni egy olyan skill-t vagy körbevenni magad olyan szakértőkkel, amik lefedik a következő szolgáltatásokat. Nem összekeverendő, hogy a webdesigner nem fejlesztő és a fejlesztő nem webdesigner. Így attól még mert összeraksz egy weboldalt, nem leszel grafikus. A grafika az, amit legjobban megéri fejleszteni a WordPress mellé.

Milyen szolgáltatásokat kérnek még az ügyfelek

A WordPress fejlesztésre alapuló business-t egyik legjobban az állandó és visszatérő ügyfelekből lehet építeni. A kitöltők 83%-a vállal Karbantartás szolgáltatást ami az elkészített weboldal folyamatos aktualizálásáról szól. Nem szabad elhanyagolni a WordPress oldalakat, hisz egy outdated weboldalnál bármikor fenn áll a veszélye, hogy feltörik és sokszor mire ennek nyoma is látszódik már menthetetlen és egy korábbi biztonsági mentést kell vadászni, már ha készült. A következő grafikon azt mutatja, hogy a megrendelők milyen arányban kérik a fejlesztőktől a Karbantartás szolgáltatást.

Ügyfelek milyen arányban kérnek WP karbantartást

WordPress projektek és azok árai

A WordPress manapság már nem csak egy blog motor, hanem rengeteg féle-fajta weboldal elkészíthető vele, akár komplett oktatási platformok vagy klubtagsági rendszerek is. Az ügyfelek sem feltétlen elégszenek már meg egy egyszerű bemutatkozó weboldallal, hanem minél több automatizmust és online fizetési lehetőséget szeretnének a weboldalukba kérni. Látszik is a felmérésben, hogy a dinamikusabb weboldalak sincsenek lemaradva.

Milyen típusú weboldalakat szoktak készíteni

Laikusok számára nem feltétlen nyilvánvaló, hogy egy WordPress oldal funkcióit a fejlesztő programozza le, vagy Bővítmény formájában kerül beépítésre. Bővítményekből pedig nem ritka, hogy a kívánt funkció licensz díj ellenében használható. Itt jön a dilemma, hogy ezt hogyan érdemes kommunikálni a megrendelő felé, amire elég vegyesen válaszoltak a kitöltők.

Extra díjak kezelése

A WordPress fejlesztés, kezdetekben túlnyomóan idő alapú szolgáltatásnak felel meg. Egy hónapban átlagosan 160 órát dolgozunk, de persze vállalkozóként nem tudjuk pénzre cserélni az összes időnként, hisz ott van még az adminisztrálás, tanulás, kommunikáció, stb. amiket vagy elveszítünk, vagy túlórázunk. A szakmában eltöltött idő és tapasztalat nem feltétlen arányos a tudással vagy a minőséggel. A felmérésből való átlagoknak az eredménye:

  • Kezdő átlagos órabér -> 7875 HUF / óra nettó (8 kitöltő)
  • Junior átlagos órabér -> 8618 HUF / óra nettó (55 kitöltő)
  • Medior átlagos órabér -> 9952 HUF / óra nettó (63 kitöltő)
  • Senior átlagos órabér -> 10888 HUF / óra nettó (27 kitöltő)

A grafikonokon a Kezdő és Junior illetve a Medior és Senior lett összevonva és az összegekből sávokat készítettem annak érdekében, hogy jobban kivehető legyen a különbség amatőr és profi között. Nem elhanyagolható az sem, hogy egy programozó többet el tud kérni, mint az, aki úgy készít weboldalakat, hogy nem tud programozni, ezáltal korlátozott funkciókat tud beállítani.

Nettó órabér

A részletes nettó órabér felmérés eredményét a gombra kattintva lehet megtekinteni

Órabér pontos eredmény részletesen
Nettó órabér részletesen

A WordPress fejlesztés belépő munkája a Bemutatkozó weboldal. Így talán ebben is van a legnagyobb differencia, hogy ki mennyiért készíti el. Rengeteg WordPress sablon a Bemutatkozó weboldal tulajdonságait elégíti ki, így tényleg csak a tartalom átírását kell megtanulni. De ha már van grafikai látványterv, márkaútmutató, ami alapján viszont kell látni a weboldalt, akkor nem elég egy sablon átdolgozása, hanem szükséges frontend tudás az elkészítéshez. Továbbá az se mindegy, hogy a kívánt weboldal mennyi idő alatt készül el. A felmérésből való átlagoknak az eredménye:

  • Kezdő és Junior átlagosan -> 200 000 HUF kerekítve (62 kitöltő)
  • Medior és Senior átlagosan -> 220 000 HUF kerekítve (86 kitöltő)
Bemutatkozó weboldal árak átlagosan

A részletes Bemutatkozó weboldal árak felmérés eredményét a gombra kattintva lehet megtekinteni

Bemutatkozó weboldal árak pontos eredmények részletesen
Bemutatkozó weboldal árak részletesen

Hogyan képzeljünk el egy átlagos webáruházat a KKV szektorban, amit WooCommerce alatt látunk sokszor. Húsztól pár száz termékig, néhány statikus oldal, bankkártyás fizetés, esetleg automata számlázás. Véleményem szerint ez az a szint, amivel legtöbbször keresik fel a Kezdő és Junior szintű fejlesztőket. Minden ettől bonyolultabb webshop, ahol speciális pluginek, ezek kiokosítása vagy egyedi programozott funkciók jönnek szóba, a Medior és Senior fejlesztőket keresik fel. Így az átlagok a következőképp alakulnak:

  • Kezdő és Junior átlagosan -> 470 000 HUF kerekítve (41 kitöltő)
  • Medior és Senior átlagosan -> 510 000 HUF kerekítve (82 kitöltő)
Webáruház árak átlagosan

A részletes Webáruház árak felmérés eredményét a gombra kattintva lehet megtekinteni

Webáruház árak pontos eredmények részletesen
Webáruház árak részletesen

Milyen eszközökkel készülnek a WordPress oldalak

WordPress közösségekben az egyik legmegosztóbb téma, hogy ki milyen Page Builder mellett rakja le a voksot. Tengernyi pro és contra érv van mindegyik választásnál, mint ahogy annak sem csak előnye van, ha egyedi fejlesztésű WordPress oldalt készít valaki. Általános igazságként lehet mondani, hogy a cél szentesíti az eszközt, illetve a rendelkezésre álló skill set-ből mindenki másképp tudja kihozni a legtöbbet. Ezért is van ekkora potenciál a WordPress-ben.

Az utóbbi pár évben nagyon elterjedt az Elementor, hisz nagyon könnyű megtanulni a használatát. Ez egyben előny és hátrány is. Sajnos sokan nem elég alaposan tanítják az Elementor-t és felületes tudással kerülnek ki a piacra a fejlesztők. A felmérésből is látszik, hogy az Elementor használata kiteszi a fejlesztők több mint 70%-át.

Hogyan építik a WordPress oldalakat

A Page Builder-ekből pedig következik, hogy milyen WordPress sablont telepítenek hozzá. Ugye az Elementor több sablonnal is jól összhangban van, így emiatt megoszlik kicsit, hogy ki milyen sablonnal építeni a weboldalát, de itt is magas fölényben a Hello Elementor.

Milyen sablonnal készülnek a WordPress oldalak

Mindenképp érdemes beruházni olyan szoftverekre, amik megkönnyítik a fejlesztést, esetleg valami olyan piaci előnyhöz juttatnak, amivel ki tudsz emelkedni a tömegből. A kitöltők 80%-a használ valamilyen fizetős szoftvert, amivel segíti saját munkáját, esetleg rendelkezésre adja szolgáltatásaihoz a megrendelőnek. A kérdezettek 70%-a használja a HelloPack-ot, köztük én is. Egyrészt ki tudsz váltani rengeteg Pro plugin Agency licensz díjat vele, ezzel spórolva magadnak és megrendelőidnek. Másrészt nagyon erős közösségbe tartozhatsz, ahol rengeteg segítséget kaphatsz.

WordPress fejlesztést segítő prémium szolgáltatások
📦HelloPack📦 - Magyar támogatás prémium bővítményekhez

Több mint 100 prémium bővítményhez férhetsz hozzá a HelloPack-on keresztül. Hogy említsek pár gyakori Plugin-t pl.: Elementor PRO, JetPlugins, LearnDash, WP-Rocket, All-in-One WP Migration PRO, Amelia és még sok más.

Ha szeretnél támogatni engem és kicsit spórolni, akkor használd a következő kuponkódot a 10%  kedvezményért.
FARKASWP

Vajon egy WordPress fejlesztőnek mennyire kell értenie a leírónyelvekhez és a programozáshoz tekintettel arra, hogy el lehet készíteni úgy egy weboldalt, hogy egy sor kódot sem látott belőle a készítő. Legtöbben elboldogulnak a Stackoverflow és Github oldalak és a ChatGPT használatával. Ugyanakkor mindenképp megéri fejleszteni a kódolási képességed, ha meg szeretnéd érteni a működést és bele szeretnél nyúlni kész funkciókba. A következő grafikonok azt mutatják, hogy egy 1-5-ig terjedő skálán mennyire jártasak a kódolási nyelvekben a kitöltők. Az 1 és 2 nem tudja írni, a 3 ahol a kisebb kódrészletek, snippetek írása nem okoz gondot, a 4 és 5 pedig már a kódolási szint.

HTML & CSS skill
PHP & JS skill

Fiktív projekt

A felmérésben szerepelt egy fiktív projekt (véleményem szerint korszerűnek mondható webshop) és erre vonatkozóan tettem fel kérdéseket. A fiktív projekt részletei:

  • Grafika -> ITT TEKINTHETED MEG A GRAFIKÁT
  • Az oldal nyelve magyar, pénzneme HUF, adózása 27% ÁFA
  • Stripe + SimplePay + Átutalás + utánvét bankkártyás fizetés (utánvét Extra +400 HUF)
  • Mailerlite hírlevél integráció
  • Szállítási módok -> MPL, GLS, GLS csomagpont, Postapont
  • Súly szerint sávos szállítási díj
  • Felhasználói profil ahol tudja követni a rendeléseit a vásárló
  • Blogolási lehetőség
  • 8 statikus aloldal (Rólunk, Kapcsolat stb) egyszerű kinézettel (kép / szöveg blokkok váltakozása).
  • Hírlevél feliratkozást követően kedvezmény kupon kiküldése (Kupon beváltási lehetőség)
  • GDPR megfelelés (cookie consent v2)
  • Grafikán látható termékszűrő
  • Termék értékelés
  • Követőkódok -> GA4, GTM, FB Pixel, Hotjar, Tiktok pixel, Search Console

Amit nem tartalmaz az árajánlat:

  • Tárhely + Domain
  • Az esetlegesen felhasznált Pluginek és Sablon díja
  • Termékfeltöltés
  • SEO
  • Hirdetés beállítás

Az első kérdés arra vonatkozott, hogy mennyire tartották nehéznek a projektet. A kitöltőknek csak a 75%-a tudná gond nélkül kivitelezni a webshop-ot a megadott grafika és funkciók alapján.

Fiktív projekt nehézsége
WPAkadémia - Magyar WordPress fejlesztés és tanulás

Csatlakozz újonnan alakult Facebook csoportomba, ahol szívesen fogadunk minden tanulni vágyó WordPress fejlesztőt és érdeklődőt.

A felmérőt kitöltők közül csak azokat kérdeztük tovább, akik kisebb nagyobb hiányokkal, de el tudnák készíteni a webshop-ot (132 fő). Az látszik, hogy az egyedi grafika és egyes funkciók növelték az árat a korábbi átlagos webshop árhoz képest 140-170 ezer HUF körül.

  • Kezdő és Junior átlagosan -> 610 000 HUF kerekítve (56 kitöltő)
  • Medior és Senior átlagosan -> 680 000 HUF kerekítve (86 kitöltő)
Fiktív projekt árajánlat átlagosan
Fiktív projekt árajánlat pontos eredmény részletesen
Fiktív projekt árajánlat részletesen

Projekt időben megkülönböztettem a nettó és bruttó elkészítési időt. Nettó idő alatt értjük, hogy mennyi az a munkaóra, amit bele kell rakni, hogy elkészüljön a munka. Bruttó idő alatt értjük a szerződéskötéstől eltelt időt a projekt átadásáig. Bizonyára vannak akik egyszerre több projektet visznek, így nem következik egyik a másikból.

Fiktív projekt becsült nettó óraszám átlagosan
Fiktív projekt becsült bruttó napok száma átlagosan

A WordPress-be vetett hit és tervek a jövőre

Végezetül a jövőre vonatkozó tervekről kérdeztem a kitöltőket. Nyakunkon az infláció és romlik a gazdasági helyet Magyarországon. Próbáljuk a legtöbbet kihozni a piaci lehetőségekhez mérten. A válaszadók többsége már vagy elérte, amennyit a piacképes fizetni a tudásáért, vagy sajnos a piac nem tudja megfizetni a tudásának értékét.

Mennyire elégedettek az áraikkal

Nem csoda, hogy senki sem szeretné lejjebb vinni az árait. Sőt a válaszadók több mint fele emelni fog az árakon a közeljövőben.

Árak módosulása a közeljövőben

Rohamos tempóban fejlődik a mesterséges intelligencia, amivel egyes szakmák, szoftverek és cégek létjogosultsága kezd megkérdőjelezhetővé válni a piacon. Már létezik nem egy olyan AI szoftver amivel weboldalakat lehet generálni, csak még nem adja vissza azt a produktumot, amit elvárna egy megrendelő. Ezek tudatában a fejlesztőket arról kérdeztem, hogy mennyire tartják jövőállónak a WordPress-t.

Mennyire tartják jövőállónak a WordPress-t

Összefoglaló

Véleményem szerint egészen jól rá lehetett látni a felmérésből a 2024-es állapotra, ami ma Magyarországon a WordPress fejlesztőket illeti. Volt pár szélsőség, ami kicsit belerontott a statisztikába, de jövőre majd igyekszem több fejlesztőhöz eljuttatni a kérdőívet, hogy több kitöltés szülessen. Örülök, hogy összességében a kitöltők 90%-a elégedett volt a kérdésekkel.

Hogyan értékelték a felmérést

Tervezek jövőre is felmérést készíteni és akkor majd össze lehet vetni a változásokat, amik történtek a 2024-es felmérés óta. Sajnos korábbi 2023-as kérdőív jellegű felmérést, nem találtam, csak olyanokat amik weboldal csomagárakat hasonlítanak össze, így nem tudtam 2023-ból meríteni a grafikonokhoz.

2025 WordPress felmérés

Ha részt szeretnél venni 2025-ben az általam készített felérésben, akkor iratkozz fel, hogy küldhessek róla értesítést.

Oszd meg, ha tetszett:

Picture of Gelencsér István

Gelencsér István

Hali! Gelencsér István vagyok, WordPress fejlesztő és szakértő. Fő területem a WordPress weboldalak fejlesztése, karbantartása és optimalizálása. Oktatással és mentorálással is foglalkozom, melynek keretében a WPAkadémia projektet vezetem. Ha segítségre van szükséged, keress bizalommal!

DOLGOZZUNK EGYÜTT